Intro

Singura pârghie care poate răsturna cu adevărat absurdul, este numai aceea care sprijină solid pe logică.

miercuri, 31 august 2016

Fiecare ev, cu rugurile şi cu vrăjitoarele lui

sau

Omul adună crenguţe de când se ştie

În ciuda faptului că astăzi ne mirăm şi ne amuzăm chiar de inepţiile trecutului, de puţinătatea intelectuală a celor de atunci, (Pământul plat, Pământul – centrul Universului, Soarele care se învârtea în jurul Pământului, etc.), nu ştiu câţi dintre noi am fi gândit la momentul respectiv, altfel.

În fond, lumea e... de când lumea, presărată cu genii şi cu tâmpiţi, şi înţesată până la refuz cu oameni medii. Deci...

...şi în aceeaşi ordine de idei, n-aş băga mâna în foc, (nepotrivită expresie) că o mare parte dintre noi, dintre cei de azi, cu tot progresul nostru actual, cu toată civilizaţia noastră, dacă am fi cumva transportaţi în timp, în vremurile de atunci, nu am începe să adunăm de zor crenguţe pentru înălţarea rugurilor pe care să ardem eretici, vrăjitoare, cărţi, ş.a.

De fapt, parcă ceva îmi spune că niciodată nu ne-am oprit cu adevărat din acest tip de... agricultură, că încă mai adunăm conştiincioşi crenguţe de pe jos, pentru a înălţa cu ele rugurile pe care să ardem următorii eretici... următoarele vrăjitoare... următoarele cărţi...